Az új évben majdnem mindenkiben megfogalmazódik a gondolat, hogy idén végre tenni fog az egészségéért, jobban odafigyel az étkezésére és lead pár kilót, vagy legalább rendszeres mozgást próbál becsempészni a szürke, rutinszerű napokba, ezzel is feldobva azokat. Sajnos sokaknál itt meg is áll a gondolat, és a megvalósításig már nem jutnak el, vagy ha igen, akkor pár alkalom után alábbhagy a lendület és csökken a motiváció. Éppen ezért összegyűjtöttem pár tippet, melyek segíthetnek abban, hogy a mozgás szokássá váljon.

Nyilvánvaló, hogy a rendszeres mozgásnak számos jó hatása van, mind testileg, mind lelkileg. Mégis, akkor miért nem építjük be az életünkbe? Azt gondolom, hogyha megtaláljuk a számunkra ideális, megfelelő mozgásformát, ami feltölt minket, akkor a sport nem teher lesz, egy kötelező feladat, hanem egy izgalmas, kihívásokkal teli program. Ami után úgy mész haza, hogy megérte eljönni, volt értelme munka után, vagy éppen a gyerkőcök egész napi pesztrálását követően elszakadni otthonról és levezetni az egész napi feszültséget, kikapcsolódni és tenni azért, hogy egészségesebb és fittebb legyél. Ha ezt az edzésformát megtalálod, akkor nem nyűgként éled meg, hanem az egyik legjobb tevékenységként, amit ki nem hagynál az életedből. Csak legyenek megfelelőek az elképzeléseid, ami alapján megtalálod, mi az, ami örömöt okoz.

Most pedig jöjjenek a tippek, amik arra motiválnak, hogy sportolj rendszeresen.
  1. Elengedhetetlen a pontos célkitűzés, tudnod kell, hogy mit szeretnél elérni. És még egy apróság, ezek a célok reálisak legyenek, ne a földtől elrugaszkodottak.
  2. Olyan edzésformát keress, ami nem okoz szenvedést, nem a kínok kínját éled át, amikor közeledik az edzés időpontja, hanem feldobjon a tudat, hogy kikapcsolódhatsz. Nem kell egyből megszakadni, olyan edzést válassz, ami nem túl bonyolult vagy nehéz, olyat találj, ami neked megfelelő. Ez lehet 40 perc gyaloglás, kocogás, kerékpározás is. Idővel pedig, ha már nő az önbizalmad és az állóképességed, kacsingathatsz nehezebb edzésformák irányába is.
  3. Ha egyedül nincs kedved, vagy társaságra vágysz, netán kapcsolatokat szeretnél kialakítani, akkor a csoportos órák lesznek a megfelelőek számodra. Ezekben az órákban az is jó, hogyha elfogy a lendület, lesz, aki lelkesítsen, magával húzzon, és így könnyebben indulsz neki megint. Előfordul, hogy nincs ötleted, hogy mit kellene edzened, hogyan építsd fel az edzésed, ilyenkor jó, ha megkeresel egy szakembert, aki segít neked. Az edzések során melletted van, „fogja a kezed”, megmutatja a feladatokat, ő pontosan tudja, hogyan épülnek egymásra a gyakorlatok, milyen szinten vagy és hova szeretnél eljutni, ehhez pedig milyen út vezet.
  4. Megpróbálhatod vizuális emlékeztetőkkel lelkesíteni magadat, színes cetli ragasztása az edzőcipőre buzdító szöveggel vagy a naptáradba bejegyezve az edzést, akár egy motivációs szöveggel egybekötve.
  5. Az edzőcuccot a táskád tetejére rakhatod lefekvés előtt, hogy ne felejtsd el a mozgást.
  6. Edzések után bevezethető a jutalmazás, ezzel is biztatva magadat a sportra. A jutalmazás még véletlenül se étel legyen! Legyél kreatív, az legyen a meglepetés a jóleső edzés után, amit igazán szeretsz. Tegyük fel, csak akkor nézheted meg a kedvenc sorozatod következő részét, vagy a kedvenc filmedet, ha elvégezted a napi edzést.
  7. Edzésnapló írásával is motiválhatod magadat. Visszatekintve hatalmas erőt és lendületet adhat egy sikeresen teljesített edzés. Az is jó, ha előre megvan, hogy aznap mire szeretnél edzeni, így céltudatosabban tudsz haladni. Papírra leírva a feladatokat, pontról-pontra haladva könnyebben boldogulsz, mintha ott próbálnád kitalálni, aznap mi legyen a feladat.
  8. Az edzés helyszíne is nagyban befolyásolja az edzés iránt érzett vágyat. Egy jól megválasztott hely sokat számít, legyen az egy szép erdei út a futáshoz, vagy egy konditerem, a lényeg, hogy szívesen menj, érezd jól magad ott.
  9. Furán hangzik, de az is számít, hogy milyen ruhában edzünk. Ha olyan szettbe tesszük mindezt, amit szívesen viselünk, sokkal nagyobb kedvvel megyünk majd el mozogni.
  10. Ha az edzést nem kötelezettségként fogjuk fel, hanem saját szabadidőként, amit magunkra szánunk, egyből másképp állunk hozzá. Tekintsük „énidőnek” a tréninget, amikor végre kicsit magunkkal foglalkozunk, ami rólunk szól, ami alatt van időnk elmélkedni, a minket ért stresszt levezetni.
  11. Kedvenc dalaink hallgatásával is feldobhatjuk ezt a sportot, játszva felpörgünk, ha közben imádott számunk szól a fülünkben.
  12. Nem kell magányos programnak tekinteni az edzéseket, ha nem szeretünk egyedül lenni, társsal is lehet végezni a feladatokat. Egy társban az a jó, hogy végig buzdít, lelkesít minket. Az előre megbeszélt időpontokat nehezebben mondjuk le, hiszen van, aki számítson ránk, így nem tudjuk elodázni a dolgokat, mint ahogy egyedül tennénk.

És még valami: Az Impulzív Plusz kártya is motiválhat, hiszen kedvezményesen edzhetsz a PulseGym-be, tekerhetsz az IndraShape Horizontal-ba vagy eljárhatsz Speedfitness edzésre.

Bármilyen edzés mellett is döntünk, bármi is az ok, ami miatt elkezdünk edzeni, élvezzük a mozgást. Nem baj, ha nem találjuk meg elsőre a megfelelő sportot, nyugodtan lehet tesztelni, keresni az igazit. Akár a kezdőpontja lesz a napunknak, akár a záróakkordja, alapvető, hogy életünk részévé váljon a mozgás, szeressük csinálni. Ha egy nap véletlen kimarad valami miatt, akkor érezzük a hiányát. Ha ezt sikerül elérni, akkor az eredmény sem marad el, hiszen egy kiegyensúlyozottabb, vidámabb, erősebb ember fog a tükörből visszaintegetni ránk, és ezért már megéri megvívni a napi harcunkat a bennünk bujkáló ellenállással.

Helyszín: PulseGym
Ruha: BodyShape