Ozora egy pici falu, ami Tolna lankái között rejtőzik. Eldugott kis hely, ahova valószínűleg senki nem téved oda csak úgy, pedig határozottan megéri: van ugyanis a faluban egy szépen felújított várkastély, aminek korhűen helyreállított termeit járva az ember úgy érzi, visszarepült az időben.

Már az Ozorára vezető út is kalandos – dombokkal ölelt, szűk, vadregényes utakon jutunk ide. A reneszánsz várkastély maga egy dombon magasodik a falu fölé, így nehéz szem elől téveszteni. Nem mintha egyébként könnyű lenne, hiszen robusztus, tekintélyt parancsoló épületről van szó. A várkastély körül kavicsos-füves park, rózsákkal, arrébb fűszerkertekkel, szépen felújított bástyákkal, ahonnan a tájat és a falut kémlelhetjük. A várat teljesen körbejárhatjuk kívülről, így közelről tapasztalhatjuk meg méreteit.

Ozorai Várkastély kirándulás kastély Impulzív Magazin

A kapun belépve a reneszánsz belső udvar fogad minket, ami, a melegebb hónapok során, tele van élettel – futónövények és virágok mindenütt, köztük meg-megbújik egy szobor, középen pedig ott a puttós díszkút. Egészen különleges a hangulat már itt is.
Az udvarból juthatunk be a vártörténeti kiállításra, ahol megismerkedhetünk Ozorai Pipóval, a vár építésének körülményeivel és későbbi sorsával, illetve megtudhatunk részleteket az épület felújításáról is.
A fő attrakció azonban a vezetett séta a várban, mely során végigjárhatjuk az autentikusan berendezett helyiségeket, miközben még több érdekes történetet hallhatunk. Az első állomás a konyha, ami szintén az udvarról nyílik, és itt már tényleg úgy érezhetjük, hogy a középkorba csöppentünk. Hatalmas kő tűzhely, száradó gyógynövénycsokrok, cserépedények mindenhol.

Ozorai Várkastély kirándulás kastély Impulzív Magazin

Innen az emeletre visz az utunk, ahol először Borbála hálószobáját láthatjuk, ő Pipó felesége volt. Amíg nézelődünk a szobában, érdekes részleteket tudhatunk meg a középkori nemesek tisztálkodási szokásairól (leginkább azok hiányáról), termetéről, babonáiról.
Utána még vár ránk egy fegyverterem, egy kápolna, ahol Szent György csontereklyéjét őrzik, a reneszánsz trónterem hatalmas kandallóval, és egy ebédlő, ahol a középkori lakomák világába nyerhetünk betekintést.
A következő termekben már kicsit előrébb ugrunk az időben, itt ugyanis az Esterházy családról tudhatunk meg többet, akik a 18. században újjáépítették a kastélyt.

Ozorai Várkastély kirándulás kastély Impulzív Magazin

Igazán különleges élmény végigsétálni ezeken a termeken, elandalogni a vár körülötti parkos részen és kicsit magunkba szívni a történelmet. Sőt, a vállalkozó szelleműek akár a kastélyban is tölthetik az éjszakát, ugyanis helyet kaptak itt reneszánsz stílusú vendégszobák is.

Az Ozorai Várkastély tökéletes hely egy egynapos kiruccanásra, még akkor is, ha nem vagyunk különösebben történelem-rajongók.

A kastély hétfő kivételével minden nap 9:00-től 17:00-ig tart nyitva, az utolsó csoport 16:15-kor indul (a berendezett termek csak tárlatvezetéssel látogathatók). Minden egyéb információ elérhető a várkastély honlapján.