Mi jut eszedbe az iskola szó hallatán? Mik az első élmények, emlékképek, amelyek felderengenek előtted? Merengő félmosolyra húzod a szád, vagy inkább kipréseled a homlokod finom ráncai közül az előbukkanó mementókat? Akár az előbbi, akár ez utóbbi igaz, legfrissebb Jelenlét epizódunk biztosan Neked is sokat ad majd.

A téma – figyelve az aktuális közéleti eseményeket – talán aktuálisabb nem is lehetne, mindazonáltal előrevetítenénk, hogy semmilyen politikai felhangú üzenete vagy tartalma nincs legújabb adásunknak. Van benne ugyanakkor egy nagy adag tenni akarás, jó szándék, újító szellemű lelkesedés és sok-sok értékes gondolatmag, amelyek megfelelő táptalajt kapva csodába szökkenhetnének.

De vajon adott ez a tápláló közeg napjainkban? Vagy régen ez is jobb volt? Adott volt egyáltalán valaha? Millió és még annál is több kérdés merül fel a téma körüljárásakor: milyennek látná egy tökéletes világban az „ideális” iskolát az éppen kamaszkorba lépett gyermeket nevelő Fejes Szilvia Sziszi szerkesztőnk, aki nemcsak szülőként, de pedagógus múlttal is elemzi a helyzetet? És hogyan igyekszik izgalmas kalanddá tenni az iskola egyik „mumustárgyát”, a matematikát egy középiskolai matek- és némettanár, a Jelenlét ezen adásában debütáló Szeitz Lili szerkesztőnk? Vagy miként emlékszik vissza saját iskolás éveire a beszélgetést moderáló főszerkesztőnk, Gillich Panna?

Mindezen kérdésekre, és még megannyi felvetésre választ kapsz aktuális epizódunkban, melynek egyik kulcsmondata: az iskola egyik fontos feladata az lenne, hogy az adott kor társadalmi igényei mentén formált embereket neveljen, különben elveszíti, elveszítjük a gyerekeket. Egyetértesz? Vitáznál vele? Hallgasd meg, milyen eszmefuttatás vezetett az idézett gondolatig!


Szerző