Van annál édesebb, mint a baba mosolygós arcát nézve, apró kis testét emelgetve tornázni, vagy éppen fölé hajolva végezni a karhajlításokat? A kismamáknak is szükségük van a mozgásra testük formálása és a lelkük megnyugtatása szempontjából. Nem kell lelkiismeret-furdalással tornázni menni, vagy otthon nézni a tükörben a plusz kilókat. Tornázz a babáddal, és élvezzétek az együtt töltött aktív időt!
Mikor érdemes a szülés után elkezdeni a mozgást?
Szülés után 6-8 héttel lehet elkezdeni a baba-mama tornát, hiszen az első hetek az összeszokás időszaka. Ilyenkor az anyukák már szívesen tornáznának, és az újszülöttet is már bátran vihetik közösségbe. A második hónap környékén természetes igénnyé válik kicsit kimozdulni és a testmozgást beépíteni a mindennapjaikba. A szoptatások ideje is kiszámíthatóvá válik, ezért bátran részt vehetnek egy csoportos baba-mama tornán.
Hogyan képzeljük el a baba-mama tornát?
A baba-mama tornán az édesanya együtt tornázik a babával. Egy nem megterhelő alakformáló órát kell elképzelnünk. A torna elsősorban izomerősítő, nyújtó és állóképességet fejlesztő hatással bír, ezzel egy időben fejleszti a babát is. A gyermeket tartva, tornáztatva végzi ezeket a gyakorlatokat az anyuka. Ez jó lehetőséget kínál arra, hogy a gyerekkel együtt, játékosan átmozgassák fáradt izmaikat, és egy kis életet leheljenek magukba. Hiszen ezzel a mozgásformával nemhogy elfáradnának, de fel is töltődnek energiával. Ráadásul nemcsak az anya hangulatára, hanem a piciére is pozitív hatással van a torna, mivel a gyakorlatok közbeni nevetés, az anyukához való közelség, a zene, a puszik, mind-mind mosolyt csalnak a kicsi arcára, nem beszélve arról, hogy az édesanya hangulata hamar átragad a babára is.
Mennyire hatásos ez a típusú mozgás?
A baba – mama torna célja a célzott izomerősítés és az állóképesség fejlesztése: a várandósság alatt megbomlott izomegyensúly helyreállítása és a gyermekápolásban szükséges izmok erősítése. A tornák alatt sor kerül az alapos átmozgatásra és a speciális nyújtó gyakorlatokra egyaránt, segít megelőzni a szülés utáni depressziót, javítja a közérzetet és nem utolsó sorban remek kikapcsolódást biztosít, míg az anyák hasonló érdeklődési körű közösségben lehetnek. A torna segít visszanyerni a szülés előtti testsúlyt, vagy segít megőrizni az ideális testsúlyt.


A cikk folytatását az Impulzív Életmód Magazin 2018/10. számában olvashatjátok el.